Anneye Dair

27 Şubat 2019 Çarşamba

Bebekler ve Onların Minnak Dişlerini Çıkarma Süreci- kehribar kolye efsanesi

Minnaklar büyürken diş sıkıntıları çok zorlu geçebiliyor. Kimisi ateşleniyor kimisi ishal oluyor ama herhalde nerdeyse hepsi bir huysuzlanıyor. Anne ne yapsa yaranamıyor durumu oluyor bebeğe karşı. Sonra çocuğa bir tripleniyor ama çocuk aslında bebek  hiçbir şey anlamayıp mızıklanmaya devam ediyor ve anne en sonunda ben ne saçmalıyorum o daha bebek diyor ve bu duygular içinde o tarafa bu tarafa yalpalanıp duruyor :)

Ben bir özelliğimden bahsedeceğim size; araştırmacı olmam. Araştırmayı çok sevmemden dolayı ve yeni fikirlere olan merakımdan dolayı deneme yanılmalar hayatımda fazlasıyla yer alıyor. Bazen iyi bazen kötü, Net :)

 Bu ön konuşmayı neden yaptım çünkü bu özelliğim beni hiçbir randıman alamadığımı düşündüğüm kehribar kolye almaya itti. Lisanslı falanlı filanlı bir yerden aldım. O zamanlar bu kolye 110 TL falandı şimdi ne hallerdedir bilemeyeceğim.

 Amma velakin bir rahatlatma süreci yaşamasındansa ya çocuk boğulursa aman kontrol edeyim dur bunu topraklamadık falan filan diye tribe soktu en sonunda boşver çocuğu sen tak bariye döndü mevzu.En sonunda da onu da yapmayıp bir kenara atıldı gitti güzelim kolye. Aslında ne bekliyordum bu kolyeden o da ayrı muamma, uyamayan çocuğu birden rahatlatacak ve çocuk deliksiz uykuya mı dalacaktı (neden olmasındı :)) . Neyse en nihayetinde bu değil. 

İkinci deneme Sophie the Giraffe// zürafa
Kendisi yine bizim çocukların hiç ilgisini çekmeyen ürünler içinde başı çekenlerde. Ya o kadar para verdik oğlum iki dişine sürt şunu yokkkk. 

Silikon ne idüğü belirsiz diş kaşıyıcılara falan karşı ise hep mesafeliydim. Hala da kullanılmasını önermiyorum. 

Peki ya doğal olan ürünler için ne demeli.  Onlar candır. 

Öncelikle pırasa ile başlayalım. Ben pırasada biraz çekindim ikisinde de ola ki parçalanır boğazına kaçarsa falan diye o nedenle hep bir temkinli idim. Ama pırasa ve soğan içeriğindeki maddelerden dolayı ağrı kesici özelliği olan çocukları rahatlatan ferahlatan seçenekler. Havuç kullanan da var. Soğuk havucu da bir iki kere kullanmıştım ben de. kıramayacak durumda ise denenebilir bence. 

İkinci seçenek ıslatılmış ve dondurucuya konulmuş havlu parçası; - Ne, nasıl yani dediğinizi duyar gibiyim. şimdi size nasıl hazırlandığını kısaca anlatayım. hiç kullanmadığınız iyi bir küçük bebek ağız havlularından birinin ucunu ıslatıp kırıştırırcasına kıvırıp (kıvrım yaratmak burdaki amaç) dondurucuya atıyorsunuz. Birkaç saat sonra donmuş olan havlu parçasının kıvırdığınız bebeğinizin eline tutuşturuyorsunuz o ne yapıyor hemen ağzına götürüyor. Soğuk ve kıvrım etkisi çocuğun diş yangısının hafiflemesine katkı sağlıyor. Büyük oğlumun diş çıkarma süreci yaz dönemine denk geldiği için rahatlıkla ben bu yöntemi uyguladım yani soğuk aldı mı diye sorarsanız almadı. 

İkinci yöntem de karanfil yağı ile yapılan kür. Karanfilleri biraz suda bekletiyorsunuz ve bir gece suda beklemiş karanfillerin suyunu bebeğin dişlerine sürüyorsunuz bu şekilde rahatlatabilirsiniz. Bu arada bunlar benim kişisel çocuklarda denediğim ve işe yarayan tecrübelerim siz çocuğunuzu en iyi bilen kişisiniz alerjik bir çocuksa eğer çok dikkatli olmanızı öneririm ben dahil yazan hiçbir kişinin önerisini dikkate almayın sadece doktorunuzun dediklerini dikkate alın. 





Hiç yorum yok: