Anneye Dair

6 Mayıs 2012 Pazar

Bir film vardi unutamadigim ama adini hatirlayamadigim

Adini hatirlayamadigim bir film vardi, internette de biraz arastirdim ama hicbir izine rastlamadim. Bir zamanlar cd satan amcalar olurdu her sokakta onlardan bulmustuk. Bu abiler o kadar iyilerdi ki bize film elestirmeni gibi film onerirlerdi. Boyle bir sebeple bir fransiz filmi onermislerdi ve filmi izledik. Butun ahlak formlarindan arindirilmis ve gonullu universite ogrencileri tarafindan oynaniyor. Bir mentor ve 4-5 tane kadin yardimcisi bir okul gibi yerde ilginc yaptirimlar uyguluyorlardi. Yanlis hatirlamiyorsam Marco de Sade'i oynayan adam oynuyordu. Yonetmen kisa bir sure sonra oldurulmus ve film yasaklanmis. Ilginc birseydi yani.

Yine boyle bir adamdan hic unutmam Kavalikdere Ankara da bize o meshur Eternal Sunshine of the Spotless Mind i onermisti. Dedi ki bak bu Jim Carrey filmi ama komedi degil ben pek yanasmadim ama israrla bak ben izledim kesin begeneceksiniz sinemalarada bir ay sonra girecek dedi. Madem oyle izleyelim dedik. Ben filmi izledikten sonra filmdeki sac renklerini denedim ve filmin etkisi uzun surdu ama bir turlu gosterime girmedi ve biz yani ben ve Reyan herkese bir film var diye bahsediyoruz ama kimse bilmiyor :) Tam bir bucuk sene sonra sinemalarda gorduk Ankarada.



Bu arada bizim Frodo buyumuste sapik olmus fimiydi ve bu kiz Titanic de oynayan kiz degil miydi yaa filmi ve son olarak Truman Showu da izlemek lazim simdi bak oda iyi filmdi repliklerinin tekrarlandigi film, bu guzel film... su video cliple birlestirelim de muhabbete oyle devam edelim.

BECK - Everybody's gotta learn sometimes

 Simdi bakinca Londrada yasarken gosterime giren bircok filmin Turkiye dede ayni anda gosterime girmesi guzel birsey bence. Bu arada biraz burdaki sinemalar hakkinda bilgi vereyim.


 Filmelerin Amerika galalarindan sonra Ingilteredeki galalari genelde Leicester Square da Odeon Sinemasinda olur. Ben suana kadar onca saat beklemeyi goze alamadim cunku gala oldugu zamanlar sabahin korunden millet beklemeye basliyor. Odeon da bilet fiyatlari biraz pahali ama daha hesapli sinemalarda var.

Sinemalarda ilgimi ceken seylerin basinda hic ara olmamasi gelmisti. Sonra herkesin misirini,cipsini jelibonunu falan onceden alip cantasina koyup film sirasinda tuketmesi de diger enterasanliklardan. Alt yazi olmadigi icin dili cok agir olan filmlere gitmekten cekiniyorduk baslarda ama insan anliyor bir sekilde. 100% olmasina da gerek yok zaten herzaman babam ve oglumda da ege sivesinden anlayamadigim yerler olmustu sonucta :)) Bu arada bir benim o filme isinamayan galiba.

Ama muzikalleri bir harika tiyatro sevmeyeni bile baglar. Hatta bir kere zorla ikna edip muzikale davet edip tesrif eden arkadaslarim bana ayarlasana bize bilet diye israr etmeye basladilar. Bir postta onun icin gerekiyor sanirim :)) coming soon :))


Hiç yorum yok: