Anneye Dair

11 Nisan 2012 Çarşamba

Londra su aralar nasil dersen

Burada uzun suredir yasiyorum. Ama yasayanlar bilir bu ulkenin kosturmacasini bir turlu turist gibi olamazsiniz belki sansliysaniz ilk geldiginizde birkac hafta gezersiniz sonra kaptirir gidersiniz zamanla yarismaya. Bende de boyle cereyan etti hadise ama su siralar hayli vaktim var. Ben de bu vakitlerde sehri geziyor fotograflar cekiyorum tamamen amatorce cep telefonuyla ama teknoloji sagolsun iyi birseylere donusturuyor olayi. Ailem ve arkadaslarim soruyorlar nasil diye buralar ve ben ya bilgisayarimi goturmemis oluyorum Turkiye'ye ya da bir sekilde telefonumda olmuyor. Bende en iyisi burda paylasayim dedim. Sorarlarsa link atarim sorun hallolur :))
Ilk olarak Londra hakkinda muhakkak cok duyduk ve cok gorduk ben o yuzden benim sapkamdan cikan Londra yi paylasacagim sizinle.
Bu resim Primrose Hill denilen kucuk bir tepecik ve icindeki parktan olusan yerden alinti. Havalar kisa surelide olsa isinmisti ve firsattan istifade  o cok guzel parklarindan birinden cektim bunu. Bana garip gelmisti ama insanlar bu ulkede azicik sicak gorduler mi bikinileri giyip gunesleniyorlar :))   



Sehir guzel dizayn edilmis her yerde yukaridaki resimdeki gibi bakimli parklar yapilmis kimine yapma goller ve hayvanciklarla sehrin kargasasindan uzak huzurlu bir ortam saglanmis. Bu resimde Regents Park'dandi. Bu ne boyle agac mi sadece yok mu bu ulkede baska yer diyorsunuz anliyorum herkes ben degil:))


Big Ben saat kulesi yaninda parlamento binasi London eye Thames River da hep ayni bolgedeler. Benim karemden hepsini goremiyorsunuz ama bizdeki dairesel mimarinden cok karesel bir mimari soz konusu burda. O yuzden Big Ben saat kulesi tum ihtisamiyla sizi selamliyor. 


Malumunuz ilk bahar geldi ya cicekler bocekler heryerdeler. Sikayetci degiliz o ayri. Ben de Camden Town da yururken bu manzarayi gordum ve hemen fotografini cektim. Bir kilise gordugunuz yapi.

Bu da Finsbury Park dan o da genisce buyukce bir park ve goletli kazli ordekli falan hani su kayik gezisi yapilanlardan. Havalar isinsin biraz hepsinin guzelce fotolarini cekip paylasacagim.

Tabi bu kadarla sinirli degil koskocaman sehir ama benim gozume takilan ve kaydettiklerim simdilik bu kadar, sayet firsat olursa cok daha fazlasini burda paylasacagim.

Sozumu tuttum aklima geldikce yeni fotograflar ekliyorum. Nisan 2012 itibariyle yogun yagisli havanin esiri olduk. Haliyle gunduzken aksama dogru izlenimi veren tipik Ingiltere havasiyla karsiyiz. Buyrun bir fotograf dunden
Soho Park merkez Londra yani Central london i ziyaret eden hemen hemen herkesin bilecegi yerdir. Soho denen yer essincel insanlara atfedilmis bir yer gibi gorunse de yine de her cesit insanin geldigi yerdir.

Bu iki fotograf da yine ayni parkin farkli acilardan cekilmis fotograflari. Ne kadar yogun bir sehir olmasina ragmen yine de aralardaki sokaklar ve bu manzaralar insani dinlendirmeye yetiyor.
Bir de Regents kanal fotosu bakiniz;
Bu gorunen teknelerin icinde bariz yasayanlar var. Nasil bizim ikametgah ev ise adamlarinda tekne. Soguk oluyormus bir arkadasim bir sure kalmisti da teknede o dayanamamisti geri donmustu turkiyeye. Bogayi da takdim edeyim;
Kadikoydeki bogayi tutmaz ama burayada bir tane yapmislar. Gallery nin yaninda kimse yuzune bakmiyordu.

Surekli guncelliyorum bu Londra yazisini bu da Temmuz 2012 itibariyle cekilmis fotolardan bazilari;

Camden Town herkesin bahsettigi Turkiye den gelirken size soylenecek mutlaka gezilmesi gorulmesi gereken yerlerden biridir.


Camden Street uzerinde bulunan bu alternatif kiyafet ve taki magazalari ilginc dis dizaynlari ile insani cok eglendiriyor.  


Alternatif ozellikel gothic kiyafet arayanlarin icinde kendilerini bulup sonra tekrar kaybedecekleri yerlerden sadece biri....


Yine ayni sokak uzerinde dovmeci mekanlardan biri amma duyduguma gore hijjen olayi pek gelismemis o yuzden tavsiye edilmiyor, ne kadar temizlendigi iddia edilse de hala yolda size esrar satmaya calisan tiplerle karsilasabilirsiniz, ama endiseye mahal yok her taraf sivil polislerle sarilmis durumda.
Daha bir suru fotograf eklemeyi planliyorum. Bilgisayarimdan gecmis yillara ait hicbir foto kalmadi zorunlu format yuzunden ve ben yeniden heryeri cekmeye calisiyorum dar vakitlerde..
Bugunun en son fotosu da Cyber teknoloji tutkunlari icin yuksek sesli bol isikli ve gurultulu bir magaza. Bu figure bayildim fotosnu cektim her ne kadar yasak denilse de, sonrasinda silmedim fotoyu :))

2 yorum:

meriç dedi ki...

gri tonlarda cekilir oralar,duygusu vardir :)bensiz olmaz:)

Şapkalı şubadap dedi ki...

Sehir zaten yeterince gri tonlamaya bile gerek kalmiyor cogu zaman :)) Buraya renk katan guzel insanlar, sen gel gokkusagi olur :))