1 Mayıs 2012 Salı

oyy oyy Khaleesi

Game of Thrones sevdigim yabanci dizilerden biri. Azcik daha aydinlik olsa bizim izledigimiz cekim kalitesi daha iyi olacak ama buna da raziyiz. Zaten bu eskiler, ortacaglar, Avrupa ve Middle East tarihi tarzi filmler ve diziler konsept olarak bile ilginc ama adamlar illa herhafta dizi yayinlayayim soyle uzun uzun millete gina getireyim diye ugrasmiyorlar. Hem tadindan yenmiyor boyle bekletince hem de senaryoyu uften puften gecirmiyorlar.

Bak Leyla ile Mecnun a izledik bir  sezon superdi cunku adamlar uretebiliyordu ama simdi senaristi Burak Aksak da diyor bitiyorum tukeniyorum diye cunku herhafta zorlama yaparsan boyle bir sure adam hala zevk aliyorum diye yazar ama sonra is doner zorunluluga. Yazar bu ya ne zaman isterse o zaman yazar. Bir hafta Fringe e gonderme, bir hafta The Walking Dead'e simdide masallar falan filan. Tamam bana gore diger Turk dizilerinden hala cok cok daha iyi. Aglamakli sulu gozlu entrika yuklu dizileri cebinden cikarir ama bazen ciglik atip "su adamlari bile tatile gonderin, kafalari bi toplasinlar veya dagitsinlar ama su kafadan ciksinlar" diyesim geliyor.

The mother of the dragons Khaleesi, sana gelince sen pek bir karizmatiksin ablacim, ufacik tefeciksin ama tam rolunun hakkini veriyorsun. Khal Drogo yu severek evcillestirmesiyle sevdik bu hanim kizimizi :)


Dizide zaten kadin karakterler cok baskin yeri geliyor erkekleri yonetiyorlar yeri geliyor hizmet ediyorlar savasci oluyorlar hep guclu savasci kadin imaji ciziliyor. Hatta kadinlar yonetiyor erkekler kukla imajini bile verdigi oluyor cogu zaman. Birde bicir bicir cocuklara yoneticilik yaptiriyorlar cok onemli kararlari aldiriyorlar. Sinif farkinin altini ciziyorlar. Gorulesi izlenilesi sevilesi bir dizi. 

Bir baska dizi daha onereyim madem izleyen olursa diye. Londra sokaklarinda gecen bir Sherlock Holmes varki gunumuze uyarlanmis haliyle gorulmeye deger. Ahanda bu adamlar basrolde oynuyor


Iyi seyirler!

Hiç yorum yok: