Anneye Dair

4 Mayıs 2012 Cuma

Full English Breakfast

 Adamlarin yemeginden banane mantigiyla bu mevzuyu pas gecebilirdim ama basima gelen bir olayi hatirladiktan sonra mustahaktir dedim. Gecen sene bu zamanlar gym'e (spor salonuna) kayit olmustum ve dediler ki biz size 6 hafta danismanlik yapacagiz belirli konularda. Iste bir hafta hareketleri dogru yapip yapmadigini kontrol ediyor bir hafta kilonla ilgili tespitlerde bulunuyor gibi hizmetler veriyorlar ve bunlardan biri de yemek yeme aliskanliklarimizi denetliyor ve onerilerde blunuyor. Benim spor egitmenim bana 3 sayfa verdi ve 3 gun boyunca hergun ne kadar yiyor ne iciyorsan herseyi en ince detayina kadar yaz dedi. Hangi saatlerde falan filanda. Neyse benim cetelede hergun 11 veya 12 de kalkiliyor ve 12,30 civari kahvalti yapiliyor ve kahvaltida da tipik peynir zeytin muhabbeti ve varsa domates maydonoz falan yesilliklerle sogus oluyor. Ne varsa evde yemeye kahvaltiya dair. Bu bakti bana aaaa kahvaltida salata mi yiyorsun dedi soguse gonderme yaparak. Ben niyeki dedim ve ne bileyim bana agir geldi dedi. bakakaldim cunku bakin onlar kahvaltida neler yiyor


Bu meshur kahvaltilari kendilerinin genelde agir kizartmalardan olusuyor ve asiri derecede agir ve kalorisi de yuksek. Domatesleri bile cig degil grill denilen yontemle yani mangal gibi ocakta pisiriyorlar. Bacon= domuz salami, sosisler domuz sosisi ki bana gore kokusu bile migdemi bulandirmaya yetiyor. Gorulen fasulye yemegi gibi duran seyde konserve fasulye ama bizim standartlardan biraz kucuk boyda fasulyeler ve domates sosu ile sekerlendirilmis. Ona yine bir derece katlanilabilir. Hatta bir aralar sevmeye bile baslamistim kendilerini. Mantar ve o siyah gorunen seyde sanirim black pudding. Fotodan tam secemesem de siyahligindan anliyorum. kanli sosis anlamina gelir ve simsiyah birsey, sucuk gibi yapiyorlar herhalde ama kanli tabiri gercekte de gecerli. 
Yumurta (burdaki tabiri fried egg yani kizarmis yumurta) ve kizarmis ekmek  birde fotoda gorulen ve ona da toast diyorlar. Ben aradaki farki anlamayip baslarda zorlanmistim. Toast istiyorum derseniz kizarmis ekmegin uzerine azcik yag surer  getirirler. Eger katlanan icinde ne bileyim peynir falan istiyorsaniz ona toasted sandwich diyeceksiniz. Burda atistirmalik yiyecek sektoru tavan yapmis durumda o kadar cok yer var ki bu tarz alisveris yapacaginiz cesit cesit tost ekmekleri de mevcut panini, ciabatta falan filan. 

Neyse uzun lafin kisasi kendime Ingilizlerin kahvalti kulturunu sizlere tanitmayi bir borc bildim. herkesin damak tadi ayri kim ne isterse yesin ammaaaa benim kahvaltima laf soyleyip kendi bunlari yiyen insan, o lafi etmeyecektinnn :)) 


Hiç yorum yok: