Anneye Dair

11 Nisan 2012 Çarşamba

Benim light tariflerim :))

Biliyorum biraz absurd bir baslik oldu ama en iyi bu kelimeler durumumu izah eder diye dusunuyorum. Tereyagi falan hic kullanmam ben biraz pipirikliyimdir ama yemeye duskun bir esi olunca insanin sadece salata yiyelim de diyemiyor insan. Ben son derece otoburum yesillikleri cok seviyorum zorundalik gibi degil damak tadima etten daha cok hitap ediyor. Ama denemeyi seviyorum farkli lezzetleri de. Sizinle yaptigim denemeleri paylasacagim. Cogu web sitesine guven olmuyor bazi tarifleri deniyorum cok alakasiz olculer verilmis. Ben kendime bir defter tutuyordum tarifler icin bundan sonra buraya yazip takip ederim diyorum. Sizde denemek isterseniz yorum yazin sonuclarinizi :))
Hadi bakalim, su ana kadar fotografini cektiklerimi paylasacagim oncelikli olarak. Arada devami gelince eklemeler cikarmalar yaparim.

Bu resimdekilerden baslayalim. Patates puresi, firinda somon baligi, zeytin ezmesi, kizartilmis sebzeler ve cilekli puding. Burda sizinle sadece somonun nasil yapildigini paylasacagim cunku zaten cilekli puding hazir posetinde yaziyor ne kadar sut eklenecegi ona gore yapiliyor. Kizirtma icinde burada hazir sebzeler dogranmis olarak satiliyor sadece Cin usulu biraz kizarttim ve soya sosu ekledim. Pure de patatesler haslandiktan sonra ezdim ve onu sut ile kavurdum veya bunu su ile de yapabilirsiniz. Biraz da baharatini eklediniz mi leziz oluyor. Aklinizda olsun somon baliginin yanina zeytin ezmesi cok guzel gidiyor pure ile beraber eger zeytin ezmesi yoksa benim gibi zeytinleri kucuk kucuk dograrsiniz olur biter. gelelim basit ama leziz tarifimize;

FIRINDA SOMON BALIGI 

Malzemeler:

Somon filetler (Ben iki tane kullandim iki kisi oldugumuz icin)
Sarimsak
Karabiber
Tuz
Zeytinyagi

Yapilisi:

Somon yagli bir balik cesidi oldugu icin onu kizartmak cok akillica bir yaklasim degil o yuzden bu yontem tercih edildi. Baliklari firina vermeden once bir kac saat marine edebilirsiniz. Marine etmek icin her bir somon parcasi icin bir dis sarimsak kucuk kucuk dogranir. Filetlerin yan kisimlari cep ici gibi acilir aman boydan boya degil sadece cep acin. Sarimsaklari bu actiginiz ceplere doldurun. Ayni sekilde bir tutam karabiber butun baligin etrafinda gezdirilir, cepler dahil. Tuzu da ayni yontemle ekleyebilirsiniz. Isterseniz hemen isterseniz bir kac saat buzdolabinda bir tabakta kapali bir sekilde beklettikten sonra hazirlanan baligi aluminyum folyo icine yerlestirin ve bir cay kasigi zeytinyagi gezdirin baligin heryerine folyoya yapismasin diye. hic acik yer kalmayacak sekilde folyoyu baliga sarin ve onceden isitilmis 180 derece firinda yaklasik 40 dakika pisirin. Servis ederken folyodan baliklari ayirin mis gibi yemeye hazir.

AFIYET OLSUN :))

Hiç yorum yok: