Anneye Dair

11 Nisan 2012 Çarşamba

Evde hazirlanabilen dogal bakim yapalim mi

Hemen hemen her bayan cildine ozen gosteriyor veya gostermeye calisiyor. Ben de dunyanin parasi kremlere karsi olanlardanim. Etrafta pahali diye satilan onca urun cevremde kullananlarda hic bir fark yaratmadi ve isin ilginc tarafi onlar bir farklilik oldugunu dusunuyor ama gorunen koy hesabi bir durum var ortada. Bence bu tarz urunler fiziksel degil psikolojik tatminler sagliyor.
Neyse milletin dedikodusu bu kadar yeter :)) Biz isimize bakalim. Ben kuru ciltli bir bayanim haliyle en cok arastirdigim dogal bakim cesitleri de kendi cilt tipime gore. Tabi ilerde istek alirsam ona gore hazirlarim diger cilt tiplerine gore de.
Oncelikle kuru cilt maskesini paylasayim. Ben bunu uyguladim ama biraz fazla yapmisim herhalde uc gun ust uste kullandim baktim hala bitmiyor sonra icinde yumurta var diye kalanini doktum. Ama yumusack bir his veriyor cilde ve ferahlik hissi oluyor.

Kuru cilt maskesi
1 cay kasigi nemlendirici krem
1 tane yumurta
1 yemek kasigi badem yagi
1 yemek kasigi suzme bal

Yumurtanin sarisini alip damla damla badem yagi ilave edip karistiryoruz ayni anda. Sonra krem ve bali ekliyoruz. En son yumurta beyazini ayri bir yerde cirpiyoruz ve karisimin kalanina ekliyoruz. Ayrica butun karisimi tekrar karistiriyoruz. uygun bir firca veya spatula yardimi ile cilde surup (istege bagli olarak boyun bolgesine uygulanabilir) 30 dakika kurumasi icin bekliyoruz. Ardindan ilik su ile temizliyoruz.

Size ayrica bir tavsiyemi soyleyeyim boyle maskeler uyguladiktan sonra gozeneklerin tam anlamiyla kapanmasi icin tonik olarak gul suyu (saf gul suyu) uygulanabilir.

Ingilterede yasayanlar icin dip not: Badem yagi bulmak icin Holland and Barret veya Wholefoods tan temin edebilirsiniz. Ama hem fiyat olarak daha pahalilar hem de alerjik reaksiyona neden olabilirler. O yuzden Turkiye den siparis de verebilirsiniz.

Hiç yorum yok: